Precious moment of my life

Do you like my blog??

Kaki Skodeng :)

Love :)


Sunday, September 29, 2013

Mama aku buat lawak :D

Petang semalam aku call mama..

Tut tut tut...

Aku     : Hello. Assalamualaikum ma.
Mama : Hello. Ha.. Waalaikum salam.
Aku    : Ma sihat?
Mama : Sihat. anak mama ni bila nak balik?
(sayu pulak bila mama tanya camtu)

*Blablabla.. Panjang dok borak, gosip gosip kejap.. Then ma tetibe cakap...

Mama : Anak mama ok tak ni? Sedih lagi?
Aku     : Ma.. Kite ok. Tapi kadang-kadang tu sedih jugak la bila ingat balik semua ni.
            Hmm hmm. (nak nagis, tapi tahan je) :(
Mama : Saba ya syg. Mama tengok dia baik, jaga adab dengan org tua.
            Ari tu balik Pahang sama-sama, mama tengok korang ok je.
            Dari sekolah korang kawan kan. Kenapa la jadi macam ni..
Aku    : Hmm.. (tak tahu nak jawab ape. cuma diam je)
Mama : Tak pe la Bie (Rubi). Satu hari nanti, In Sha Allah akan ada la tu.
            Mak ma carikan tak?
Aku    : Eh eh.. Ma ni buat lawak ke hape.. *gelak
Mama : Tak la.. Ma serius ni..
Aku    : Tak pe la dulu ma.. Belajar pun tak habis lagi.. Kalau ada jodoh tu ada la..
           *gelak (dalam hati aku cakap, mama aku ni biar betul. mati la.
             kawen awal la aku. hihi)
Mama : Tak de la. Mama tak nak la tengok anak mama ni sedih je.
            Yang lepas tu lepas la. Jangan ingat lagi..

*Blablabla.. Kena bebel dengan mama.. Hmm hmm.. :(


#Betul jugak cakap mama tu. Yang lepas tu lepas.
#Pandai mama aku amik hati.. isyh.. Saba je la. :D
#Lebiu mama.

#Dalam hati dok pikir, nak mama carikan ke tak ni ha?
Kawen awal la aku ni.. Hihi.

By : Rubiatul Adawiyah.

19 comments:

Haikal Blank said...

"Ibu taknak carikkan bini untuk anak sulong ibu ni ke?"

"takkuasa aku. kau pergilah cari sendiri sana. taknak kawin pun suka hatilah sana. haha"

ye mak, ye.

Rubiatul Adawiyah said...

haha.. mak kau ke cakap camtu haikal? kesian kau. meh aku tolong carikan jodoh untuk kau nak?? :D

Haikal Blank said...

kahkah ada yang cun tak? *kenyit mata*

Rubiatul Adawiyah said...

ada.. cik yat. pujaan hati kau! haha. :D

sha (chirp chirp) said...

waaah siap mak offer lagi. cool! hihi. setiap yg berlaku tu mesti ade hikmahnya kann. mesti ade lagi BESt menunggu :D

Khir Khalid said...

x pe kawen awal.. pilihan ibu & ayah ni selalunya berkat.. in shaa Allah :)

misluvcoklat said...

ehem ehem ! ihiks =)
okay lettew . mak awk dh on nak tlg cri kan. ahaha :p

Mime MF said...

jgn dikenang barang yg lepas..cewahh mak sporting abiss :)

Nurul Farahizzati said...

bukan senang parents nak kasi kawen awal.. tapi, kalau ada jodoh, tak kemana kan?

Rubiatul Adawiyah said...

Mama layankan aje anak dia ni.. hehe. Alhamdulillah dapat mama yang memahami. ^_^

S.K.A said...

knpa xnk mak carikan je?? bgus ape kawen muda =)

Rubiatul Adawiyah said...

haha.. belum masanya. awal lagi la nak kawen nye S.K.A.. amboi cakap kite. dia tu.. cepat kawen eh. ^_^

Nur Azwa Edora said...

Wahhh mak dah bagi green light.

Eheem..

Susah orang tua la ni sporting macam mak kamu ! Heeee :D

Teena Tna said...

Org dah offer, terima jer. Hehe
Insya Allah kalau ada jodoh tak ke mana...

Time Traveller said...

baik kawen awal dari tak kawen hahaha..:P
tapi baru 21 kan.. so muda lagi.. if ada mission nak buat dalam hidup.. boleh lewat kan.. if xde pape penting baik kawen awal..

Just pandangan dan pengalaman :D

biskutcelup said...

yang dah lepas biarkan ia berlalu dah jadikan sebagai iktibar..semoga lepas ni dapat jumpa dengan mr right la kan :D

Rubiatul Adawiyah said...

haha.. kawen awal dari tak kawen? hamboi ayat.. seram nih! hihihi.. InShaAllah. Kalau ada jodoh tak kemana.. tak gitu?? :D

maixara shah said...

elokkawen awal...
lamat2 ...rugi tauu..
tq sudi singgah blog sis yer...
datang selalu..happy2 shoppingg...D)))

chicken_floss said...

untunglah dapat mama yg mcm bff ni..:)