Precious moment of my life

Do you like my blog??

Kaki Skodeng :)

Love :)


Sunday, September 22, 2013

Buat kau sahabat

sahabat.
kau yang aku sayang.

sahabat.
andai kau tahu rasa sakit itu pedih, kau akan berhenti.
berhenti melakukan perkara yang sia-sia.

sahabat.
aku tak nak kau sakit seperti yang aku rasa. sedih. pedih.
andai si lelaki tu dah buat kau macam sampah, kau tinggalkan lah dia.
aku tak nak tengok kau sakit, sedih dengan semua tu.
aku sayang kau weh.
aku tak nak kau rasa semua tu.

even kau bagi peluang banyak macam mane sekali pun,
dia tetap macam tu.
tak kan berubah.
dia akan ulang balik perangai dia tu..
sebab..
kau selalu ada untuk maafkan dia.

sedarlah sayang.
kau akan selalu sakit dengan semua ni.
kuatkan lah hati kau untuk tinggalkan lelaki sebegitu.
dia tak layak buat kau sakit macam ni.

aku harap kau kuat.
kuat lalui semua ni okeh.

aku sayang kau.
aku akan selalu ada untuk kau.
akan selalu ada

#maaf andai aku salah.
By : Rubiatul Adawiyah.

11 comments:

blogger lelaki said...

jom join kontest denga ganjaran wang tunai

http://www.bloggerlelaki.com/2013/09/kontes-review-klinik-cinta.html

S.K.A said...

ok sahabat =) tinggalkn la ape yg buat kte xok..bila dah tggal dan lupakn..hidup pasti tenang..

AyaZuki said...

la tahzan :)

Time Traveller said...

Salam Kenal..

Khir Khalid said...

Sahabat itu.. gembira & duka tetap bersama.. Sentiasa mendoakan utk kebaikan. Sahabat.. kekal.. dunia & akhirat.. amin.

MaWaR RinDu said...

moga sahabat itu mengerti,tetapi jika sahabat itu benar2 sayangkan laki tu, sy doakan lelaki tu berubah.. moga dia sedar sebelum terlambat..aminnn

Lieya Von Jay said...

semoga sahabat tersebut berubah dan tidak mensia kan diri seniri demi seorang lelaki

Eiqa Almond said...

Suka ayat2x dalam entry nie :)
Bagus dan beruntung kawan tu dapat kawan mcm awak niee :)

Nur Azwa Edora said...

kadang2 kawan ni bila dengan lelaki depa lebih pilih lelaki tu dari kata2 shabat tu sendiri..semoga terbuka pntu hati sahabat awak untuk dengar segala nasihat awak tu..

Rubiatul Adawiyah said...

sekadar mengingatkan sesama kita. pengalaman mematangkan kite.. ceeewah ayat :)

Rina Zainal said...

Salam sahabat