Precious moment of my life

Do you like my blog??

Kaki Skodeng :)

Love :)


Sunday, May 4, 2014

Hari pertama bekerja


Makcik   : Name sape?
Aku        : Rubi. Acik?
Makcik   : Kamalia
Aku        : Ooo…
Makcik   : Dok mane?
Aku        : Pahang
Makcik   : Jauhnya datang keje… ( Klang )
Aku        : Saya dok umah abang saya kat sini.. ( Klang )
Makcik   : Ooo.. Jadi mak ayah dok Pahang la yee..
               Sape yang asal kat Pahang, mak ke ayah?
Aku        : Tak de sape yang asal kat pahang. Saya asal Kelantan.
                Dari kecik dok Pahang.
Makcik   : Oooo.. Mak orang mana?
Aku        : Emmmmm…... Thai.
Makcik   : Orang mana?
Aku        : Thailand
Makcik   : Thailand? Selalu balik kampung ke?
Aku        : Tak la. Masa kecik je.
Makcik   : Oooo.. Dah tu, ayah orang Kelantan ye?
Aku        : Haah.
( Makcik… Banyaknya tanyaaa… Polis pon tak tanya macam ni. Ahaha )

#Kadang-kadang aku sendiri konfius yang aku ni orang Pahang or Kelantan. Errrrr…

1st day keje memang camni situasinya. Macam-macam di tanya. Personal detail, family, asal usul, semua di tanya. Kadang-kadang pening nak jawab soalan mereka yang banyak sangat tuh. Tapi.. Seronok jugak dapat borak-borak kan. Ahaha. Nak pulak dapat borak ngan aku. Haa.. Memang.. Tak buat keje la jawabnya. Minggu pertama tu je aku pasif giler. Orang tanya sepatah, aku jawab sepatah. Tapi bila dah minggu kedua. Baru acik tu tahu yang aku ni kepoh macam joyah. Ahaha. Ok la. Tu je.. Bye.


By : Rubiatul Adawiyah

6 comments:

fatin aziz said...

haha..mcm saya jugak. tinggal kat Perlis dari kecik tpi Mak ayah asal Kelantan. kampung kat Kelantan.raya konfem balik.bila org tnya asal mna susah nak jawab tpi usually saya jwb Kelantan sbb lahir kat sana dibesarkan je kat luar dari baby.. hehe

Haikal Blank said...

Mek kelate ghuponya. Biasa kiut, kau je kurang, hampir takda kiutnya, tu tak perasan kau ni dari kelantan rupanya. Kakaka

*kenyit mata*

Lieya Von Jay said...

weeee. mak org thai kalo balik kg leh request somtam la eekkk :)

Super Girl said...

rubi. kita samaaa laaa. sep sikit. deeya pon konfius deeya ni orang sabah ke orang pahang sebab dok sabah dah lama. deeya pun lahir sabah. tp kampung kat pahang. hihi :D

Harith Iskandar said...

owhhh Tahniah dpt keje ;)

noratini jaminon said...

nini singgah sini sayang :) alaaa,, mana iklan, nk klik2, boleh berbalas isi tabung