Precious moment of my life

Do you like my blog??

Kaki Skodeng :)

Love :)


Wednesday, April 10, 2013

Tanda-tanda kiamat

Assalamualaikum..

Semoga blogger sekalian sihat2 blake.. hari ni aku nak share siket ngan korang pasal tanda-tanda kiamat yang dah terang2 nampak depan mata.. so, aku harap korang baca and fahamilah dengan mata hati tentang apa yang aku cuba sampai kan. luangkan masa sekejap je.. In Sha Allah.. banyak input yang korang akan dapat. Selamat membaca.. :)

Hadis yang dikumpulkan oleh Syeikh Othman Jalaluddin di dalam kitabnya Ad Darratun Naafi'aah Fil Asy Raat As Saa'aah dan dikumpulkan oleh  Al  'Allamah Mufti Brunei, Pehin Datu Seri Maharaja Dato Seri Utama, Haji  Ismail bin Umar Abdul Aziz dalam kumpulan fatwanya bilangan 30 menceritakan beberapa peristiwa TANDA TANDA KIAMAT, di antaranya :

1.         Lahir binatang berekor yang menerangi pihak timur - kemungkinan Komet Helly
2.         Qur'an diangkat daripada dada (tidak ada orang menghafal Quran),  Quran dilagu - lagukan dan  dipertandingkantetapi tidak dilaksanakan pengajarannya. Al-Quran ditulis cantik dan dijadikan  hiasan dinding.
3.         Banyak orang berhutang di bank dengan menggunakan riba'
4.         Kemelesetan ekonomi. Perniagaan rugi.
5.         Cukai ditinggikan.
6.         Banyak berlaku homoseks dan lesbian.
7.         Timbul penyakit ganjil timbul dari hubungan seks haram seperti Siplis,  Aids da lain - lain.
8.         Orang perempuan tidak mahu beranak banyak dan merekamengguna alat  perancang keluarga.
9.         Orang Islam kutuk mengutuk sesama Islam.
10.       Masjid dibina indah dan mahal - mahal tetapi tidak banyak ahli  jema'ah  dan tidak dijadikan sebagai pusat gerakanIslam.
11.       Perempuan mengatasi lelaki dari segi jumlah, peranan,menguasai  rumah  tangga (Queen Control), menguasai jawatan dan lain-lain lagi.
12.       Banyak berlaku gempa bumi.
13.       Banyak berlaku peperangan di serata ceruk muka bumi.
14.       Lahir kumpulan penyanyi macam orang gila (rock), kumpulan punk dan  lain - lain.
15.       Banyak berlaku rasuah.
16.       Lahir kumpulan mengkritik Hadis Nabi Muhamad Sallallahu Alaihi  Wasallam.
17.       Lelaki menyerupai perempuan dan perempuan menyerupai lelaki.
18.       Hubungan keluarga pecah belah (anak durhaka ibu bapa,isteri tidak  taat  suami, suami menganiaya isteri di jadikan pelacur dan sebagainya )
19.       Pembunuhan secara aniaya berlaku secara terang - terangan tanpa  pembelaan seperti di kem tahanan Sabra danSyatila; dan di Bosnia)

20.       Salam cuma diucapkan kepada orang yang dikenali sahaja.
Peristiwa - peristiwa di atas ialah tanda - tanda pertengahan menjelang   tanda - tanda Kiamat yang besar (Kiamat Kubra). Tanda - tanda Kiamat Kubra diriwayatkan lagi bahawa berlaku beberapa  peristiwa iaitu:

1.         Sembahyang ditinggalkan.
2.         Banyak bangunan  tinggi mencakar langit.
3.         Orang jahat jadi pemimpin.
4.         Tidak amanah dan zalim.
5.         Penzinaan berleluasa dan dijadikan sumber hidup.
6.         Perkara haram dihalalkan.
7.         Umat Islam banyak yang tersesat dan terkeluar dariaqudah Ahlussunnah Waljama'ah.
8.         Ulama' menjual agama kerana kepentingan dunia.
9.         Orang khianat diberi amanah dan orang amanah diketepikan.
10.       Alat muzik yang haram dimainkan oleh orang Islam.
11.       Arak jadi minuman seharian (rasmi).
           
Demikianlah sedikit dari banyak tanda - tanda untuk direnung dan difikirkan  Dipetik dari : Haluan Kepimpinan dan Siasah Dalam Arus Kebangkitan Islam oleh : Prof. Muhammad As Soqhir
Abdullah Ibnu Umar r.a. meriwayatkan bahawa baginda Rasulullahs.a.w. bersabda, maksudnya : " Zikir yang termulia ialah LA ILAHA ILLALLAH dan doa yang terbaik ialah istighfar.

P/s : Sumber internet.



By : Rubiatul Adawiyah.


10 comments:

Nana Liena said...

sekarang dah banyak2 tanda2 jelas dan nyata..tapi manusia masih lg tak nak berubah..

♥xaturen♥ said...

Kembali semua kejalan kebenaran, supaya semua selamat.. amin!

Rubiatul Adawiyah said...

@nana : Mudah-mudahan dapat petunjuk.. amin.. :)

Rubiatul Adawiyah said...
This comment has been removed by the author.
Rubiatul Adawiyah said...

♥xaturen♥ : amin.. doakan yang terbaik.. in sha allah.. :)

Megat Fareto Asnami Suhaimi said...

terima kasih untuk peringatan bersama :)

S.K.A said...

nauzubilla..ptanda2 ni semua dh ada skrg ni kan..hrap kita tergolong dikalangan orang yg beriman..Amin

Rubiatul Adawiyah said...

Megat Fareto Asnami Suhaim : Sama2 kita ingat mengingati.. :)

Rubiatul Adawiyah said...

S.K.A : Amin.. mudah-mudahan.. :)

BUNDA a.k.a KN said...

sama2 kita muhasabah diri...dan ingat memperingati sesama kita...

...salam ramadhan dari bunda...